Allt om bredband och operatörer samt IP-telefoni och webbhotell !
Alla kan läsa i detta forum, men för att skriva måste du först göra en snabb och enkel registrering.
Du är inte inloggad.
Jag bor i Oman men är på väg hem till Sverige för minst ett år. Medan jag varit borta har min bostadsrättsförening slutit avtal med Com hem. Jag har läst mycket negativt om Com hem på dessa sidor och inser att för de flesta är det ett dyrt alternativ.
För mig verkar Com hem ändå fördelaktigt eftersom jag inte har någon fast telefon. För att slippa installeringsavgift och månadsaftifter för fast telefoni har jag istället tänkt använda Skype eller eventuellt digisip. Eftersom Skypes hemsidor är spärrade härifrån så har jag inte ännu alla uppgifter om hur deras abonnemang fungerar, men jag har hört att det nu går bra både att ringa och bli uppringd via Skype. Jag vet inte vad Skype har på sina hemsidor som Omantel inte anser lämpligt för sina kunder men väntar med spänning på att komma till Sverige och få se dem
Har jag missat något när jag tycker att Com hem verkar bli billigare än kombinationen fast telefonabonnemang + ADSL??