Allt om bredband och operatörer samt IP-telefoni och webbhotell !
Alla kan läsa i detta forum, men för att skriva mćste du först göra en snabb och enkel registrering.
Du är inte inloggad.
Ett nystartat webbhotell som kallar sig "bolinan.net" (Àgs av communicera.nu) Àr ett webbhotell pÄ lÄgprismarknaden som du nog inte behöver ha med i din lista över alternativa webbhotell (i alla fall inte deras 15-kronors-alternativ).
Detta webbhotell har förvisso ett antal fördelar att döma av vad de skriver pÄ sin webbsajt, men i skenet av webbhotellets nackdelar sÄ blir fördelarna helt ointressanta.
Jag skulle kunna skriva ett antal A4-sidor om varför du inte ska vÀlja bolinan.net, men jag tar i stÀllet bara upp en eller ett par saker eftersom jag tycker att detta rÀcker gott och vÀl.
Jag försökte kontakta bolinan.net via deras kontaktformulÀr (precis som mÄnga andra i den lite mer obskyra avdelningen av webbhotell sÄ har detta företag inte telefon).
I deras kontaktformulÀr skrev jag en lÄng text med flera viktiga frÄgor.
NÀr allt var fÀrdigskrivet sÄ Äterstod det bara att skicka ivÀg meddelandet till bolinan.net.
Vad hÀnder dÄ? Jo webbformulÀret lÄser sig och inget skickas ivÀg.
Jag kan inte ens kopiera den text jag skrivit eftersom sidan Ă€r helt och totalt lĂ„st (med âskickaâ-knappen i nertryckt lĂ€ge pĂ„ skĂ€rmen).
TÀnk om du hade varit kund hos detta företag, att din webbsajt lÄg nere och du ville kontakta företaget och frÄga vad som hÀnder, och sÄ fungerar inte den enda kontaktvÀg som företaget har. Hade du blivit glad dÄ?
Nu lyckades jag hitta en e-post adress till detta företag. Denna e-post adress kanske inte var avsedd för kunder/presumtiva kunder, men vad göra nÀr inga alternativ ÄterstÄr?
SÄ jag skickade ivÀg ett mail till bolinan.net, dÀr jag bl.a. informerade dem om deras icke-fungerande kontaktformulÀr och att deras webbsajt innehÄller ett antal lÀnkar som inte fungerar.
Jag frĂ„gade ocksĂ„ vilken koppling företaget har till HSB, med tanke pĂ„ deras val av namn pĂ„ företaget. Ăr det kanske personal frĂ„n det gamla HSB Bolina? Hade varit intressant att fĂ„ svar pĂ„ detta, med tanke pĂ„ den lĂ„ga kvaliteten pĂ„ personalen frĂ„n denna organisation.
bolinan.net Ă€r ett sĂ„dant företag som utlovar âsvar inom 24 timmarâ (det Ă€r viktigt att kĂ€nna till att detta Ă€r inget annat Ă€n ett sĂ€tt att lura kunder), och det Ă€r nu 24 timmar efter att jag kontaktade företaget. Inget svar frĂ„n dem.
Sammanfattning:
- ej fungerande kontaktvÀg
- bryr sig ej om att svara pÄ mail - extremt nonchalanta
- kör med âsvar inom 24 timmarâ, vilket Ă€r ett av de tydligaste tecknen pĂ„ oĂ€rligt företag
- har efter 5 mÄnader inte lyckats skapa en webbsajt med fungerande lÀnkar
Om bolinan.net i framtiden hör av sig till mig sÄ kommer jag att komplettera denna information.