Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php on line 50

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 31
Bredbandsforum / 8 Mbit/s nedladdning? (inskickad av Alexander)

Bredbandsforum

Allt om bredband och operatörer samt IP-telefoni och webbhotell !
Alla kan läsa i detta forum, men för att skriva mćste du först göra en snabb och enkel registrering.

Du är inte inloggad.

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 360

#1 2005-04-25 01:06:08

Admin
Administrator
Frćn: Malmö
Registerad: 2005-03-22
Webbsida

8 Mbit/s nedladdning? (inskickad av Alexander)

Jag flyttar över nÄgra av de mail jag fÄtt (som jag finner intressanta för fler att ta del av) till detta forum, och nedanstÄende text Àr ett av dessa mail //Admin

Vi har nyss bestÀllt 8 mbit/s hos Glocalnet, hade innan 0,5 mbit/s, Àr det dÄ nu 8 mb per sekund om man laddar ner nÄgot?

Forum för alla i bostadsrĂ€tt:  http://hotpot.se/forum
Sveriges största forum om bostadsrÀtter!!!

#2 2005-04-25 01:11:36

Admin
Administrator
Frćn: Malmö
Registerad: 2005-03-22
Webbsida

Re: 8 Mbit/s nedladdning? (inskickad av Alexander)

Utdrag frÄn mitt svar till Alexander //Admin

Du fÄr aldrig 8 Mbit/s med nÄgon leverantör. 8 Mbit/s Àr mer ett "uttryck".
Du fÄr heller inte 1 Mbit/s uppströms, Àven om de pÄstÄr detta.

Jag har optimala förhÄllanden och fÄr med 8 Mbit/s-abonnemang som högst 7 Mbit/s (andra kan fÄ lite högre hastighet, under nÄgot visst tillfÀlle, men det hör till ovanligheterna).

Hastigheten du fÄr beror pÄ ett antal parametrar (som jag tagit upp pÄ min webbsida).

Problemet Àr att ingen leverantör garanterar nÄgot (inte ens i de fall dÀr de skriver klart och tydligt att de garanterar 8 Mbit/s). DÀrför Àr man i en rÀtt taskig sits om det visar sig att man i stÀllet för 8 Mbit/s fÄr kanske 4... eller 3... eller 2 Mbit/s i snitt.
Vad ska man klaga pÄ? Leverantörerna skriver ju som regel "upp till 8 Mbit/s".
Om du dĂ„ fĂ„r modemhastighet (56 kbit/s) sĂ„ har ju leverantören Ă€ndĂ„  rĂ€tten pĂ„ sin sida.
Du, Ä andra sidan, har inga garantier alls för vad du fÄr.

Men vi fÄr hoppas att det inte Àr sÄ illa i ditt fall.
Normalt sett fÄr man kanske 6-7 Mbit/s (med 8 Mbit/s adsl-ab.) om man befinner sig inom ungf. 2000 meter frÄn telestationen, och det fÄr man vara nöjd med.

Forum för alla i bostadsrĂ€tt:  http://hotpot.se/forum
Sveriges största forum om bostadsrÀtter!!!

Sidfot

Startsida
© Copyright 2002–2005