Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php on line 50

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/common.php:50) in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/header.php on line 31
Bredbandsforum / ComHem har sagt upp avtal om kabel-tv !

Bredbandsforum

Allt om bredband och operatörer samt IP-telefoni och webbhotell !
Alla kan läsa i detta forum, men för att skriva mćste du först göra en snabb och enkel registrering.

Du är inte inloggad.

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/hotpot.se/public_html/php/forum/include/parser.php on line 360

#1 2007-01-31 17:17:57

schrapet
Ny medlem
Registerad: 2007-01-31

ComHem har sagt upp avtal om kabel-tv !

Hej, jag sitter i styrelsen till en Brf.
Nyligen fick föreningen ett rekomenderat brev frÄn ComHem dÀr man sÀger upp nuvarande avtal om leverans av kabel-tv.
Avtalet föreningen har hos ComHem tecknades med telia kabel-tv som ComHem köpt upp för ett antal Är sedan.
ComHem skriver att man önskar uppgradera fastigheten för bredband och skickar styrelsen ett
nytt avtal för pÄskrift. Samtidigt passar man pÄ att höja avgiften mot föreningen med 100%.
Idag har föreningen ett eget LAN nÀt med lÀgsta hastighet 10Mb/s Ät bÄda hÄllen installerat i alla lÀgenheter.
Styrelsen Àr dÀrför inte intresserad av ComHem:s bredbandslösning.
ComHem utnuttjar hÀrmed sin stÀllning som kabel-tv leverantör för att pressa fastighetsÀgaren till att teckna nytt avtal.
Om man lÀser mellan raderna sÄ Àr ComHem:s budskap tydlig " Skriver ni inte pÄ sÄ kopplar vi ur TV signalen efter att
uppsÀgningstiden löpt ut !! Vi Àr inte lÀngre skyldiga att leverera er tv-signaler !! ".
Jag har kollat upp vilka andra kabel-tv leverantörer det finns pÄ marknaden i komunen och de Àr fÄ och nÄgot dyrare
eftersom man mÄste köpa in fler kanaler.

ComHem erbjöd föreningen för ca 3 Är sedan att teckna nytt avtal vilket styrelsen inte gillade. Avtalsvilkoren var usla
och priset Ànnu högre. NÀr ComHem insÄg att föreningen inte var intresserad försökte man bluffa styrelsen med att man
sagt upp avtalet. Man t.o.m skickade styrelsen en falskt uppsÀgning som inte ens var pÄskriven !

Nu undrar jag om nÄgon har liknande erfarenhet ? Kan man som fastighetsÀgare i Sverige idag vÀlja bara 2 hÄl
i vÀggen frÄn ComHem ?

Senast redigerat av schrapet (2012-11-27 08:24:54)

#2 2007-01-31 22:45:46

Marcus
Flitig
Registerad: 2005-07-04

Re: ComHem har sagt upp avtal om kabel-tv !

Eftersom ni redan har ett fÀrdigt LAN sÄ kan ni begÀra in offerter pÄ Internetaccess + IP-TV frÄn mÄnga olika operatörer.
Dessa kopplar sedan in sig i er fastighet med en optisk accessfiber (svartfiber) över vilken man levererar sina tjÀnster.
Jag gissar att exempelvis följande operatörer kan leverera en lösning: Ownit Broadband, Telia, Tele2, Bredbandsbolaget m.fl.

Sidfot

Startsida
© Copyright 2002–2005