Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF
Tolkningar av lagar och stadgar, Likabehandlingsprincipen, Lagen om ekonomiska föreningar (LEF), Bostadsrättslagen (BrL), vårdplikt, lydnadsplikt, lojalitetsplikt, informationsplikt, jäv (styrelse/stämma, för revisorer, HSB-representant, ledamöter, mötesordförande, m.fl.), trivselföreskrifter. Faktabanken innehåller många viktiga tips! Faktabanken RSS-feed för juridikforumet som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!

Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-02-23, 20:40
Mr Magoo Mr Magoo är inte inloggad
Exa-medlem

Reg.datum: Jun 2010
Standard Polisförfrågan om medlem i brf

Jag kan inte juridiken i detta, men kan polisens spaningsenhet ringa en av våra styrelseledarmöter och kräva uppgifter om en av våra medlemmar. Det kan man ju uppenbarlingen, men vad ställs för krav på oss?
Svara med citat
Gammal 2011-02-23, 20:58
MikHo MikHo är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Mar 2009
Skicka ett meddelande via MSN till MikHo
Standard

Vem som helst kan ju uppge sig för att vara från polisen via telefon, svårt att kolla detta.

Jag hade inte svarat utan bett dem komma på besök eller att vi bokat möte på polisstationen. Vid mötet hade jag krävt legitimation... då har man gjort lite åtminstone för att försvåra eventuella "busringningar" från nyfikna person som har helt andra intressen.
Svara med citat
Gammal 2011-02-23, 21:05
Mr Magoo Mr Magoo är inte inloggad
Exa-medlem

Reg.datum: Jun 2010
Standard Bra att höra

Så kände även jag, jag ligger ute som kontaktperson för vår förening och så ringer man någon annan i föreningen som finns med hos bolagsverket?
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Medlem som hotar annan medlem i brf Admin Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 30 2011-04-12 12:01
Trakasserande medlem Metropol Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 9 2010-04-05 20:52
Vem är medlem i bostadsrättsföreningen? Krickan Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 7 2010-03-30 11:27
Bli godkänd som medlem i brf? Jandy Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 6 2009-03-13 12:39
Godkännande av ny medlem i brf tractors Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 6 2009-02-03 20:51

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:51.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2021.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare