|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Bostadsrättsforum ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nyheter Mer nyheter Webbradio |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|||
|
|||
![]() Hej. Detta blir mitt första inlägg på Allt om bostadsrätt. VO i en liten privat BRF i Malmö
Frågan är enkel. Styrelsen menar att godkännande inte har givits för andrahandsuthyrning som pågår sedan länge. BRH anser att så är fallet. Jag var inte aktiv i styrelsen under perioden då ansökan påstods lämnats och godkännts, styrelseprotokollen visar inget. Fast det var under en turbulent tid i styrelsen, då inte allt sköttes helt korrekt enligt praxis. Oavsett; Bevisbördan måste väl rimligtvis ligga på BRH att uppvisa dokumentation om medgivande, eller? Detta är inte en juridisk tvist. Jag hör mig för här i forumet som ett första steg. tacksam för svar |
|
|||
|
|||
![]() Det här med tidigare ev tillstånd behöver ni egentligen inte tvista om, då det inte spelar någon roll, om det inte kan dokumenteras. Ni kan bara se framåt. Begär att vederbörande lämnar in en ansökan om andrahandsuthyrning. Godkänn eller avslå, utifrån de skäl som anges. Om ingen ansökan inlämnas, och uthyrningen fortsätter, är det tillräckligt skäl för uppsägning. BrL kap.7 §§ 18, 20. §21 kan möjligen innebära en komplikation.
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Tvist gällande garageyta. | BRF Gamlestadstorget | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 3 | 2015-06-24 20:18 |
Tvist i brf | Mumien | Bostadsrättsforum | 11 | 2015-04-25 19:56 |
Tvist gällande Andrahand | MalinR | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 1 | 2012-06-28 20:27 |