Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer
Konstituering, ordförande, sekreterare, studieorganisatör, ledamöter, suppleant, reservationer, styrelsemöten, maktmissbruk, vicevärd & vaktmästare, anställda RSS-feed för detta forum om styrelse, protokoll, arbetsordning, etc som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!

Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-10-01, 19:48
Brf. Haren Brf. Haren är inte inloggad
Mega medlem

Reg.datum: Apr 2012
Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av Dia Visa inlägg
Det är inte möjligt! Jag skulle kräva total insyn i styrelsearbetet. Standard brukar vara 1000 kr/lägenhet.
Var står denna standard ?

Jag har hört en person i vår styrelse säga det samma, men kan inte hitta detta nåten stans!

Har man lagt ut den administrativa förvaltningen, och kanske har en anställd "vicevärd", då bör naturligtvis arvodet räknas ner, men inte hos våra styrelse, som nästan alla i styrelsen bor i Danmark, kun en bor i Sverige, på orten.
Svara med citat
Gammal 2013-10-05, 21:31
Tomass avatar
Tomas Tomas är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: May 2012
Standard Ca 7000 kr kostar en oprofessionell stämmoordförande

Citat:
Ursprungligen skrivet av Korsdraget Visa inlägg
Jag vill gärna veta vad inhyst ordförande på Årsmötet/Stämman brukar kosta?
Citat:
Ursprungligen skrivet av Harald Visa inlägg
5 000 - 8 000 kr skulle jag säga.
De siffrorna tror jag stämmer ganska bra.
Jag har nämligen hört att den externa stämmoordförande som min styrelse har anlitat tidigare kostade ca 7000 kr.
Det gäller f.ö. den föga professionella stämmoordförande som inte ville låta mig framföra mina argument för icke beviljad ansvarsfrihet förrän efter (!) ansvarsomröstningen.
Svara med citat
Gammal 2013-10-07, 15:05
Borättexperten Borättexperten är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Jan 2010
Standard Hutlösa arvoden...

Den som betalar 7-8000 kr för en stämmoordförande, betalar alldeles för mycket. Då är det personer som är väldigt bra på att fakturera, men kanske mindre bra som ordförande. Betala aldrig så mycket! Leta i stället upp en bra ordförande i en grannförening, eller någon annan mindre "professionell", och ni får ett mycket bättre och prisvärt resultat, och en bra stämma. Mer än 3-4000 ska man aldrig betala! Undertecknad ställer gärna upp...
Gammal 2013-10-07, 15:24
Dia Dia är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: May 2013
Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av Borättexperten Visa inlägg
Undertecknad ställer gärna upp...
Marknadsföring?
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Modell för styrelsearvode balis Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 14 2013-03-17 14:32
Fördelning av styrelsearvode (trolöshet mot huvudman?) STP Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 7 2011-04-29 12:51
Bristande intresse från alla utom styrelsen - styrelsearvode i brf sheikyerbouti Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 7 2009-10-15 14:31
Styrelsearvode till suppleanter i brf Jonte_1953 Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 1 2009-04-23 17:58

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:56.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2021.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare