|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF Tolkningar av lagar och stadgar, Likabehandlingsprincipen, Lagen om ekonomiska föreningar (LEF), Bostadsrättslagen (BrL), vårdplikt, lydnadsplikt, lojalitetsplikt, informationsplikt, jäv (styrelse/stämma, för revisorer, HSB-representant, ledamöter, mötesordförande, m.fl.), trivselföreskrifter. ![]() ![]() |
Nyheter Mer nyheter Webbradio |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() Vi skall snart få vara med på slutbesiktning av vår lägenhet. Det är helt nybyggt så det är inte vi som står som beställare.
Då vi redan varit i lägenhet och sett delar som inte är acceptabelt därför vill jag ha lite tips om vad jag kan begära. T ex så är kaklet fullt uppsatt fula avslut mot golvet sneda plator m m. I ena duschrummet har man försökt dölja att man kapat klinker för mkt med resultat mkt breda fogar. Ma nhar här använt fog i samma färg som klinkern för att detta inte skall synas. Denna mörka fogfärg finns inte i någon annan lägenhet (vi har kollat) , eller i vårt andra badrum hall osv. Då vi har hund vill vi inte ha hantverkare springande där när vi flyttat in. Vad kan vi begära ? |
Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Tillträde till mitt garage i brf | sunestuds | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 10 | 2012-02-19 11:52 |
Hyresgäst lämnar ej tillträde till lägenhet för vattenspolning, vi får betala dubbelt | Kiton | Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar | 4 | 2010-09-12 21:33 |
Slutbesiktning av bostadsrätt | MagganSthlm | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 7 | 2010-01-21 14:49 |
Söker HD-dom om tillträde till tvättstugor i brf | maggan | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 4 | 2009-05-15 09:01 |
Tillträde till lgh i bostadsrättsförening | Admin | Faktabanken | 0 | 2009-03-24 01:21 |