Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Administration, förvaltning - Upphandling & Anbud - Ekonomi
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Administration, förvaltning - Upphandling & Anbud - Ekonomi Ekonomisk-, drifts- och underhållsförvaltning, underhåll, underhållsplan, budget, planering, driftskostnader, ekonomisk plan, kapitaltillskott, kontering av fakturor, inventarielistor, inre fond, krav på upphandling, upphandling av förvaltning, offerter, entreprenörer, fastighetsskötsel, anlita HSB, tips på bra entreprenörer, varning för dåliga entreprenörer, skattefrågor, skattereduktion, ROT-avdrag, o.dyl. RSS-feed för detta forum om förvaltning, administration, upphandling, etc som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!
Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-05-10, 15:00
penelopekrus penelopekrus är inte inloggad
Medlem

Reg.datum: May 2016
Standard kopia av nyckel

Hej!

Har en vän som har en bostadsrätt, hon hade ursprungligen två nycklar men hennes inneboende tappade bort en för snart två år sen. Hon har kontaktat styrelseordföranden och bett om hjälp att få tillstånd att göra kopia av nyckeln i och med att den är kopieringsskyddad och måste beställas genom styrelsen. Jag själv gjorde samma sak när min kopieringsskyddade nyckel gick i två bitar och det löste sig på några dagar. Ordföranden i styrelsen hos min vän däremot har bemött henne med svar som att "det får du fixa själv". Hon har även erbjudit sig att bekosta byte av lås osv om det är det som är problemet men har fått samma svar.

Jag tycker det hela är så knäppt, kan det verkligen vara så att ordföranden inte förstår hur kopieringsskyddade nycklar fungerar? Det måste ju ha funnits andra som tappat nycklar? Eller är han bara typ lat? Känner att jag vill hjälpa min vän, hon har precis fått barn och blir väldigt låst till sin lägenhet då hennes pojkvän flyttat in men dom bara har en nyckel. Jag vet bara inte vad som gäller, vad har man för rättigheter i en sån här situation? Hur kan man lösa problemet utan att det blir en konflikt? Väldigt tacksam för svar!
Svara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Nyckel-kopia Borättexperten Bostadsrättsforum 8 2015-12-08 08:56
Nyckel saknas, vem ska står för det? leihuang Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 1 2012-02-24 12:24
Borttappad nyckel vid andrahandsuthyrning i brf rosenlorden Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 5 2011-09-19 11:25
Medlem i brf vill inte kvittera ut sin nyckel huebner Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 1 2011-02-25 10:57

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:55.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2021.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare