|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF Tolkningar av lagar och stadgar, Likabehandlingsprincipen, Lagen om ekonomiska föreningar (LEF), Bostadsrättslagen (BrL), vårdplikt, lydnadsplikt, lojalitetsplikt, informationsplikt, jäv (styrelse/stämma, för revisorer, HSB-representant, ledamöter, mötesordförande, m.fl.), trivselföreskrifter. ![]() ![]() |
Nyheter Mer nyheter Webbradio |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() Hej. Jag har ett arrende i en kolonistugeförening. (Kanske inte rätt forum då,men jag försöker ändå)
Där står ungefär i stadgarna att man ska hålla "lotten prydlig och ordentlig och i städat skick" Vad innebär det egentligen? Ingår min stuga i denna regel? Ingår min altan? Styrelsen anser tex att det ser stökigt ut att jag har familjens cyklar på lotten. Men omjag tex förvarar dem på min altan, vem bestämmer över den? Eller om jag tex skulle hänga upp cyklarna på min husvägg? Huset äger ju jag.... Vem äger altanen? (=trägolv utanför dörren utan vägg, staket eller tak) Om jag (vilket jag inte vill men ändå) skulle få för mig att spika fast en massa fula olika sorters krukor (i olika färg och utförande, plåtburkar osv, helt klart fult alltså) på min husvägg och sen förvarar en massa halvdöda växter där i, har jag rätt till det? Om jag placerade detta PÅ lotten så är det ganska självklart att jag ju skulle bryta mot stadgan/regeln "snyggt och prydligt på lotten", men vem bestämmer om min husvägg resp altan? Tacksam för svar. |
Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Energideklaration sågas av förening - E24 | Admin | Senaste Nytt | 4 | 2019-09-03 06:41 |
Styrelselös förening? | nojo | Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer | 3 | 2010-09-26 18:54 |
Byta elleverantör som förening, går det? | BigM | El, Uppvärmning/inneklimat, V&V, Vatten - Bredband, telefon, TV | 4 | 2010-02-19 13:20 |
Hur är lånebilden i denna förening? | sirslobban | Administration, förvaltning - Upphandling & Anbud - Ekonomi | 5 | 2009-08-17 12:27 |
Parabolerna sitter prydligt långt inne på balkongerna - Aftonbladet | Admin | Senaste Nytt | 0 | 2009-05-05 01:48 |