Visa ett inlägg
Gammal 2020-10-06, 10:59
Rimu Rimu är inte inloggad
Duktig medlem

Reg.datum: Jan 2013
Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av Harald Visa inlägg
Alltså så här är det:

Själva stämman har ju en punkt på dagordningen där de fastslår att stämman är behörigen kallad. (Skulle det nekas så avbryts stämman här och en ny kallelse får skickas ut).

Protokollet skall du få se senast tre veckor efter stämma. Begär att få se det och kontrollera ovanstående.

Om nu stämman anser sig vara behörigen sammankallad - men du anser olika - ja då kan du klandra det stämmobeslutet. (Själva stämman som sådan kan inte klandras men om du vinner framgång rörande det beslutet så faller ju resten per automatik och stämman får tas om).

Klander görs hos allmän domstol. Googla för mer specifik hjälp!
Tack för svar! Vi är ju två som inte blivit kallade och jag är rätt säker på att de som deltog inte visste om det utan bara trodde att vi struntade att gå. Saken är den att jag är rätt säker på att det var medvetet gjort att vi inte skulle kallas. Vi har tre ledamöter varav två stycken nu bor i en annan stad och hyr ut sin lgh i andra hand. Vi vet att dom ville sitta kvar som ledamöter trots att dom inte bor i fastigheten längre. Detta hade jag och den andra medlemmen inte röstat för. Dessutom är dom sambos.
Svara med citat