Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-02, 06:38
Tysta Mari Tysta Mari är inte inloggad
Avancerad medlem

Reg.datum: Apr 2013
En bra idé Något för Bobra och Nöjd Boende

Bobra skrev:

Nu är det svårt att få medlemmar till styrelsen, ingen vill sitta där pga dessa problem.

Vad kan vi normala medlemmar göra?
Hur begränsa skadorna- få demokratin att fungera igen.

(I andra typer av föreningar kan man ju utesluta illojala medlemmar)

När jag läste Qadas inlägg från igår, kom jag osökt att tänka på ovanstående och fick en idé, som jag gärna vidarebefordrar till Bobra och Nöjd Boende, som ju delar de demokratiska idealen.

Kanske kan ni 'normala medlemmar' uppmana styrelsen att hota om avgång vid
kommande årsstämma om inte de 'illojala medlemmarna' flyttar. Förhoppningsvis har stämman inte hållits. Om så, är det ju bara att kalla till extrastämma och slippa vänta ytterligare ett år.

Mest effektivt vore att lista samtliga medlemmar som har en tendens att ifrågasätta (vara illojal mot) styrelsen, så blir man av med nuvarande och eventuella framtida uppstickare i ett svep. Demokratin fungerar igen!

I förebyggande syfte kan man sedan utarbeta någon form av frågor som skall besvaras när en lägenhetsspekulant ansöker om medlemskap för att upptäcka om den sökande har odemokratiska idér.

Leve Tystnadens Demokrati!

Ha en bra dag!

PS. Hot kan ju vara ett mycket effektivt vapen och kan användas vid en mängd tillfällen. Det är bara att släppa loss fantasin, lyssna på barn i trotsåldern eller obstinata tonåringar. The sky is the limit ..........