![]() |
Man ska inte kasta igelkottar i ballongbutiken...
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Vi kan avveckla alla lagar som finns i landet. Det är inte säkert att det blir bättre... eller sämre. Jag har ingen kristallkula, har du? Citat:
Dessutom har jag ju redan förklarat detta i mitt föregående inlägg här. Citat:
Du bara rent allmänt tycker att öppna styrelseprotokoll inte är bra, men du har inte ett enda argument till varför du tycker så. Blir då väldigt svårt, dvs omöjligt, att bemöta ditt personliga tyckande. Citat:
Citat:
Vi som är lite insatta i vad revisorn gör och borde göra, vet att systemet med revisorer inte fungerar. Revisorerna kontrollerar praktiskt taget ingenting. Citat:
Odjuret, jag ber dig nu att respektera forumets kortfattade regelverk. Håll dig saklig och sluta med att kommentera och häckla andra medlemmar i forumet! Det är inte vad detta forum är till för, utan här arbetar vi gemensamt för att försöka uppnå bättre fungerande brf:ar! Några få exempel på trådar i forumet om öppna styrelseprotokoll; - Utdrag från styrelseprotokoll - Är styrelsens protokoll öppna för medlemmarna? (motion) - Rätt att läsa styrelseprotokoll, utdrag från sammanträdesprotokoll - Vad händer om styrelsen inte lämnar utdrag från styrelseprotokoll? - Offentliga styrelseprotokoll, vad bör censureras? - Styrelseprotokoll och deras offentlighet - Är föreningsstyrelsens protokoll offentliga? - Sekretess på styrelseprotokoll? - Varför inte offentliga styrelseprotokoll för medlemmar i brf? - Styrelseprotokoll - Rätt att ta del av? - Har medlemmar i en brf rätt att ta del av hela eller delar av styrelseprotokoll? - Offentliga styrelseprotokoll - Öppna eller slutna styrelseprotokoll? (motion) - Offentliga styrelseprotokoll - Stadgar måste ändras (motion till HSB) - Offentliga styrelseprotokoll - De inlägg som inledde diskussionerna om öppna styrelseprotokoll och frågan om tystnadsplikt finns för styrelse - Offentliga protokoll eller inte i en brf Hur skriver man öppna styrelseportokoll i en brf? |
Citat:
Revisorn måste ha sett att upphandlingen av stambytet inte var korrekt, och borde ha flaggat för det. Men eftersom han inte gjorde det ser jag bara två alternativ: 1) Revisorn är inte kompetent nog att sköta sin uppgift och behöver bytas ut omedelbart. 2) Revisorn har sett mellan fingrarna av någon anledning (kompisskapet med styrelsefamiljen placerar honom i jäv, eller kanske bestickning) och är därför korrupt och behöver bytas ut omedelbart. Vad mer för oegentligheter finns i föreningens historia? Eftersom revisorn tydligen inte skött sin uppgift finns anledning att granska föreningens protokoll åtminstone några år bakåt i tiden för att se om allt står rätt till. Det kan finnas skäl till rättsliga efterspel och skadeståndskrav mot styrelsen för "upphandlingen" av stambytet. |
Citat:
Vad gäller om styrelsen fått ansvarsfrihet på stämman , men avgår omedelbart efter stämman , och bokstavligen bara lämnar några nycklar och går ut ! Kan medlemmarna ändå kräva ett skadestånd av styrelsen, t.ex för värdet av låsbyten. Observera att någon nyckellista eller kvittens av nycklar finns ej att uppbringa. Ej heller en inventarieförteckning , bara 3 pärmar som lämnades på bordet utan någon kommentar.:15: |
Citat:
Citat:
Sannolikt är skillnad i toleransnivå, mellan en förening i periferi jämfört med en förening i centrum av storstäderna, avsevärd. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:20. |
vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2022.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare