Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Bostadsrättsforum
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Bostadsrättsforum
Sveriges största och bästa samlingsplats för bostadsrättshavare! Syftet med detta forum är att värna om bostadsrättshavarnas intressen och utveckla/förbättra bostadsförhållanden för dem som bor i bostadsrätt, öka engagemanget samt att fungera som styrelsestöd och bistå med hjälp till övriga förtroendevalda i föreningen. Hur fungerar det i din brf? Vad är bra/dåligt? Vilken information önskar du? Vad behöver du hjälp med? Genom att uppmärksamma de problem och frågeställningar som finns i brf:ar kan vi alla påverka i riktning mot en bättre boendemiljö. Dela med dig av Dina kunskaper och erfarenheter! Läs FAQ för att lära dig mer om alla funktioner/finesser i detta forum! De 10 senaste inläggen. Frågor om forumets användning; Brf gästbok RSS-feed för detta forum med de senaste trådarna som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!
                            Skriv motioner!

Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-10-18, 15:41
sorkinator sorkinator är inte inloggad
Medlem

Reg.datum: Oct 2020
Standard Hyresvärd klagar på stök, tagit bilder utan tillåtelse

Hej, jag har hamnat i en liten situation här. Min hyresvärd (privat, hyr ut privatägd bostad) verkar ha haft en dålig dag och började klaga på en massa krafs.
Första klagomålet är berättigat, han ansåg att jag placerat en möbel för nära kaminen vilket kan utgöra en brandrisk. Jag har mätt upp maximala temperaturen till 70C när 85C är max enligt lag.. Till dess att detta är åtgärdat så är det förbjudet att elda. Oavsett om den tekniskt sett inte utgör en brandrisk så måste den bort...

Nästa problem är det som oroar mest: Hyresvärden klagar på att vi har för mycket saker. (Flyttlådor står fortfarande kvar då vi är nyinflyttade och inte haft tid). Enlight honom är det en olycksrisk med att det är för mycket saker och hotar med att säga upp kontraktet om vi inte har det fläckfritt.
Det klagas även på att vi just nu har sopsäckar och innemöbler ute på terrass under tak (Det ska slängas också men det sket han i...)
Dessutom klagomål på att jag lagt en motor-kåpa på gräsmattan vid bilen (som jag försöker laga just nu...)

Vi fick idag dessa klagomål skriftligt via mail med en mängd bifogade bilder som han tagit i huset, helt utan tillåtelse. Vi tillät honom att komma in när ingen var hemma pga vattenläcka från diskmaskin, men han tog då en massa bilder som underlag. Vilket verkar som något jag kan anmäla för..

Kan hyresvärden säga upp kontrakt för att det enligt honom är "för mycket grejer i stugan" och ligger saker på matbord m.m? Vi flyttade in för knappt en månad sen och har fortfarande inte hunnit få allt på plats..
Jag antar att hyresvärden ska skita fullständigt i hur jag bestämmer mig för att leva, så länge jag inte skadar själva huset..
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Hyrt i andra hand, hyresvärd har klagomål på förstörelse Harpo Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 12 2013-05-04 11:17
Var klagar jag? Micki Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 6 2012-06-16 17:04
Hyresvärd gjorde bostadsrätter trots nej - Sydsvenskan Admin Senaste Nytt 0 2011-07-18 22:42
Vid misstanke om 2:a handsuthyrning av bostadsrätt utan tillåtelse? Peak81 Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 5 2008-10-14 12:43

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:44.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2020.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare