Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF
Tolkningar av lagar och stadgar, Likabehandlingsprincipen, Lagen om ekonomiska föreningar (LEF), Bostadsrättslagen (BrL), vårdplikt, lydnadsplikt, lojalitetsplikt, informationsplikt, jäv (styrelse/stämma, för revisorer, HSB-representant, ledamöter, mötesordförande, m.fl.), trivselföreskrifter. Faktabanken innehåller många viktiga tips! Faktabanken RSS-feed för juridikforumet som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!

Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-08-06, 12:32
Acw Acw är inte inloggad
Medlem

Reg.datum: Aug 2020
Standard Vart söker jag rätt info?

Hej, jag håller på att buda på en bostadsrätt men läste något här nu som gör mig orolig. Det är en butikslokal som är ombyggd 2017 till lght. De 2 stora (gamla skyltfönster) i vardagsrummet går ej att öppna, är det inte lag på att det skall kunna öppnas pga brandrisk? Hos vem kan jag få info om detta?
Svara med citat
Gammal 2020-08-06, 17:34
Korsdraget Korsdraget är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Feb 2009
Standard

Du ska begära att se Bygglovet från kommunen. De lämnar godkännande eller kompletteringar för att få Bygglov. Reglerna finns hos Bostadsverket. Fönster ingår nog som de är ursprungligt. Beslutet om ändrung ska ha tagits på Stämma, först för godkännande och omfördelning av andelstal. Det kostar en hel del. Tönknpå det.
När det väl är sålt ska ändrung ingå i underhållsplanen.
Det är en del att ta reda på ja. Det ska styrelsen ta in i förvaltningen. Det är ganska enkelt, men ska göras noga enligt både Bygglag och ekonomisk. Tekniska förvaltaren kan. ����
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Info nya medlemmar Kalle Karlsson Bostadsrättsforum 8 2014-02-14 14:02
Brf-info på Facebook? Feligonde Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 6 2012-06-18 11:50
Undanhållanden och knapp info från styrelsen i brf Suna Administration, förvaltning - Upphandling & Anbud - Ekonomi 1 2009-12-04 20:15

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:46.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2020.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare