Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer
Konstituering, ordförande, sekreterare, studieorganisatör, ledamöter, suppleant, reservationer, styrelsemöten, maktmissbruk, vicevärd & vaktmästare, anställda RSS-feed för detta forum om styrelse, protokoll, arbetsordning, etc som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!

Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-09-30, 18:48
realtor realtor är inte inloggad
Tera-medlem

Reg.datum: Sep 2011
Standard "Uttag av arvode" för kunskapsinhämtning

Som förstagångs BRH och direkt invald i styrelsen vill jag, min vana trogen, gå till botten (så gott nu det går) med allt vad det innebär.
Jag har nu ägnat ca 45 timmar till att läsa igenom varenda inlägg i det här forumet. Min fråga är kan jag debitera styrelsen 45 tim x 500 kr för detta?

Poängterar noga att detta är endast avsett som ett skämt från min sida!

Vad jag vill är att belysa vikten av detta fantastiska forum som gett mig massor av information, kunskap och intresse för att utveckla både mig och min förening.

Tack
Svara med citat
Gammal 2011-09-30, 19:02
tette tette är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Jan 2010
Standard svar arvode

1. du har gått precis rätt väg för att "läsa på" om hur bli en bättre styrelseldamot.
Jämfört med tillexempel HSB o Riksbyggens ledamotskurser där det oftast handlar om "hjärntvättning".
2. att du hänvisar uttaget av arvode till en "tjänst/uppdrag" är rätt.
95% av dagens arvode till ledamöter betalas idag ut utan några referenser.
Det vanliga svar till de som protesterar emot att tillexempel ordföranden får så mycket mer än jag, så blir svaret att "så har vi alltid gjort".

lycka till.
Svara med citat
Gammal 2011-09-30, 21:48
Chrissofsweden Chrissofsweden är inte inloggad
Mega medlem

Reg.datum: Sep 2011
Standard

Kan inte annat än hålla med TS! Detta forum har öppnat mina ögon totalt för vad BRF/BRH innebär. Jag ser helt annorlunda på min kommande insats i föreningen.

Bara av att diskutera lite med grannarna har jag insett hur insatt jag själv är i jämförelse med dom. Och då naggar jag ändå bara på ytan av alltihopa

Så jag lyfter även på min hatt för detta forum som kämpar för rättvisa och BRH's bästa!

Hälsningar
Christian
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Arvode, ansvarsfrågor förvaltningsbolag, medlemsförteckning, etc matthew Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 7 2011-08-10 17:13
Hur mycket är OK i arvode för styrelse? Undrandez Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 30 2011-02-16 14:32
Installation av nytt TV-uttag i lgh Hallmat El, Uppvärmning/inneklimat, V&V, Vatten - Bredband, telefon, TV 11 2010-06-11 17:52
Arvode för styrelse i brf ulf30 Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 18 2010-02-09 12:53
Alternativt arvode för styrelsen i brf Grönlund Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 2 2009-05-26 13:33

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:15.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2020.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare