|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Bostadsrättsforum ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fler nyheter Mer nyheter Webbradio |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() Jag har ett problem angående garage i min brf. Det är så att ordförande har ett garage men bilen står på sonen, som också har ett garage vilket jag tycker är dumt då sonen har tillgång till 2st , och det är ca: 10 års väntetid . Vilket jag har påtalat men då blev jag kallad psyksjuk och skulle gå hem och ta tabletter. Hur ska jag göra?
Senast redigerad av Admin: 2014-05-27 klockan 15:08. |
|
|||
|
|||
![]() Båda hyr garage, men sonen äger båda bilarna enligt Transportstyrelsen och pappan kör inte bil.
|
|
||||
|
||||
![]() Känner inte till vad som står i era stadgar eller om din BRF har garageregler som godkänns av stämman.
Jag utgår ifrån att din BRF tillåter att ett hushåll (lägenhet) får max hyra ett garage. Om två BRH innehar varsin lägenhet och hyr ett garage vardera så bryter de inte mot BRFs regler även om det råder starkt släktskap mellan BRH. Lite knepig sits detta men för att öka omsättningen på garage kan det vara läge att stämman ser till att hyrorna är marknadsmässiga.
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
garage med bostadsrätt | tette | Bostadsrättsforum | 3 | 2012-02-20 13:15 |
Parkeringsplatser & Garage i brf | ALfers183 | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 22 | 2010-12-05 12:29 |
Garage hyra i brf | Ravelski | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 6 | 2009-11-26 22:05 |
Garage i brf - Kontrakt | tractors | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 1 | 2009-01-07 12:11 |
Garage och avundsjuka i brf | tractors | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 12 | 2008-04-14 12:47 |