Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer
Konstituering, ordförande, sekreterare, studieorganisatör, ledamöter, suppleant, reservationer, styrelsemöten, maktmissbruk, vicevärd & vaktmästare, anställda RSS-feed för detta forum om styrelse, protokoll, arbetsordning, etc som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!

Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-10-10, 19:16
Karisma Karisma är inte inloggad
Duktig medlem

Reg.datum: Oct 2012
Standard Vi Vill Se Styrelseprotokoll!

Detta har diskuterats tidigare, men det var ett bra tag sedan. Nu är det dags för nya krafttag! Kan vi tillsammans på ett konkret sätt försöka hjälpas åt med hur vi kan komma till rätta med hemliga styrelseprotokoll. I min förening är det en omöjlighet just nu, men jag tänker inte ge upp för den sakens skull. Motioner hjälper inte, mina frågor behandlas aldrig!

Mitt första förslag är att vi tillsammans med våra olika erfarenheter delar med oss av de olika argument som styrelsen/förvaltningen kommer med. En annan lösning är att kanske skriva till lagstiftaren! Utbud och efterfrågan mina vänner!

Jag är mer intresserad av vad styrelsen dokumenterar om mig i nuläget än någonting annat. Ett enkelt utdrag! Det finns inte några känsliga uppgifter, kanske för dem, inte för mig. Det är bara känsligt om det är baserat på någonting ogrundat! Jag vet vad jag har gjort och inte gjort, men vet inte om styrelsen vet om det?

Senast redigerad av Karisma: 2012-10-10 klockan 20:03.
Svara med citat
Gammal 2012-10-10, 20:17
tette tette är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Jan 2010
Standard personuppgifter

http://sv.wikipedia.org/wiki/Personuppgiftslagen

En vacker dag kommer något att ske med alla dessa hemliga styrelseprotokoll.
Ingenting prövat i domstol?
1995 fick brf Vädurens styrelse ett domstolsutslag att vi var tvungna att ta fram allt som skrivits om en medlem.
Fallet gällde om föreningen misskött sitt ventilationsåtagande, och medlemmen var advokat till yrket.
Svara med citat
Gammal 2012-10-10, 21:34
Korsdraget Korsdraget är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Feb 2009
Fråga Ventilationsåtagandet

Hej Tette,
Överväger och jobbar med ett ventilationsproblem.
Jag uppskattar verkligen om du vänligen uppger domstolsbeslutet. (om möjligt även nummer)
Vilken klagan gjordes? PBL, skadestånd eller ?? Vad blev domen? Kostnader mm?????

Med vänlig hälsning korsdraget
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Revisor vill låna hem styrelseprotokoll kalleanna Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 6 2012-09-15 13:14
Är styrelseprotokoll offentliga...? anco Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 1 2012-05-01 22:45
Offentliga styrelseprotokoll Admin Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 2 2011-02-14 22:18
Styrelseprotokoll saknas Akva Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 3 2011-01-22 00:52
Styrelseprotokoll - Rätt att ta del av? shato Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 2 2010-11-02 10:59

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:29.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2020.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare