Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer
Konstituering, ordförande, sekreterare, studieorganisatör, ledamöter, suppleant, reservationer, styrelsemöten, maktmissbruk, vicevärd & vaktmästare, anställda RSS-feed för detta forum om styrelse, protokoll, arbetsordning, etc som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!

Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-11-16, 14:37
Didos avatar
Dido Dido är inte inloggad
Avancerad medlem

Reg.datum: May 2010
Standard Nonchalant styrelse?

Vi har flera allvarliga oegentligheter i vår förening på grund av en styrelse som är nonchalant och inte insett allvaret i de fel de begått. Det gäller bland annat protester som inte protokollförts, trots att justerare intygat att den juridiska handlingen är korrekt! Styrelsen drivs av en enveten ordförande som drar de andra i ledband, inklusive ombildaren som fortfarande är juridisk rådgivare (ett år gratis efter tillträdet...) och den ekonomiska förvaltaren som på inrådan av ordförande tex flyttat kostnader från januari 2010 till bokslutet 2009 för att, som ordföranden uttryckte det "vara lite smart" och dra fördelar av den utgående momsen. Enligt min erfarenhet är detta ett bokföringsbrott - vi är en oäkta förening som taxerar som ett AB.

Upphandling
I januari drabbades vår fastighet av vattenskador. Tre lägenheter (inkl. vår) fick betydande skador. Styrelsen gjorde ingenting under hela våren och sommaren. Ingen information alls gick ut till medlemmarna. I oktober kallade styrelsen till extrastämma för att medlemmarna skulle rösta om färgen på fönstersnickerierna. Då presenterades också den projektledare/tekniska förvaltare som är ansvarig för hela renoveringen som inkluderar tak-, fasader- och lägenhetsrenoveringarna. Byggnadsställningen restes när regnen startade i oktober. Alla skador som torkat under sommaren, blev våta igen. Arbetet startade nu i november. Men inte med taket som vi trodde, utan med fönstermålningen utvändigt. Detta resulterade i att det snöblandade regnet som kom första veckan i november, läckte in genom yttertaket, vidare ner genom vindsförråd och isolering och förstörde ytterligare ett tak i ett av våra två skadade rum.

Inga svar
Styrelsen svarade inte på någon av alla mina frågor om upphandlingen. Det de skrev var enbart att de "i dagsläget inte kan bedöma eventuell kompensation". De skyller också det 11 månader långa stilleståndet på en projektledare som inte höll vad han lovade! Jag misstänker att styrelsen inte tagit in några offerter utan valt första bästa (en rekommendation av den ekonomiske förvaltaren!) för att de var så sent ute!

Ändrings- och tilläggsarbeten
Hittills har styrelsens val av fastighetsförvaltare för samtliga arbeten fördyrat omkostnaderna för medlemmarna, dels genom ytterligare vattenskador i vårt innertak som är en skada vi känner till. Vad som för övrigt skett och ev. fördyrar arbetet, vet vi inte. De facto att hela arbetet förlagt till vintersäsongen är en fördyrande omständighet i sig. Förvaltaren sa att om det blir för kallt, värmer de ställningen med gasol! Inga kostnader har presenterats. Inte heller budget för samtliga arbeten, kostnader för lokalhyresgästernas inkomstbortfall etc. Just nu töms de två vindsförråden där vattnet läckt in. Isolering och sand ska tas bort för att bjälklaget ska kunna torkas med värmeplattor - som drar enormt mycket el! Något som inte ingick i upphandlingen.

Hyresvärdens ansvar
Vi har också två hyresrätter i fastigheten som inte fanns upptagna på skadelistan när entreprenaden startade. Nu har det visat det sig att en av dem har vattenskador i sin lägenhet. Hos den andra hyresgästen har ingen besiktning skett ännu, sannolikheten att även den lägenheten är skadad är stor då den ligger högst upp intill vår, vägg i vägg med rummet som fått taket genomvått.
Styrelsen har undvikit bemöta oss i frågan om kostnaderna för ett annat boende under tiden vårt hem är en byggarbetsplats. Vi väntar nu på en arbetsplan med tidsangivelser från förvaltaren. Det var sagt att arbetet ska vara färdigställt till jul, vilket inte kommer att ske.
Vilket ansvar har föreningen i egenskap av hyresvärd?

Mögel
I två av lägenheterna är skadorna så omfattande att det blivit mögel i väggarna under tiden januari-november, dessa medlemmar har haft svårt att andas men trots detta inte klagat hos styrelsen.
Vad är det för regler som gäller för ersättningsbostäder när man bor i bostadsrätt?

Jäv?
Ordföranden har påstått att det finns skador i hennes lägenhet också men förbjudit entreprenörerna att knacka ner puts och enbart krävt ommålning och omtapetsering, utan att någon fuktmätning har gjorts.
Ordföranden har även gjort en "deal" med byggarbetarna som ska renovera hennes lägenhet i samband med fastighetsarbetet.
Är detta korrekt?

Byggherre
En av våra lokalhyresgäster hyr ett helt våningsplan. Styrelsen har även sagt ja till att vara byggherre för deras omfattande renovering. Här ska samma förvaltare ansvara för bygget och min fråga är om det kan anses korrekt att en och samma person har ansvar för alla inblandade entrepenörer?
Om ingen offertförfrågan gjorts, är det fritt fram för den personen att sätta priser och styra upphandlingen i sin tur? Och hur påverkar det föreningens ekonomi?

Vi har många äldre i vår lilla förening och de flesta vill inte "bråka" och tycker att vi ska vara "glada" för att vi äntligen fick köpa vårt hus...

Jag tar tacksamt emot råd, synpunkter och förslag från er som har mer erfarenhet. Även rekommendation till en god jurist som vi kan anlita för att rädda det som räddas kan?
Gammal 2010-11-16, 15:00
totiki totiki är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Aug 2008
Standard

Ni har fått ett väldigt komplicerat ärende på halsen p g a. styrelsens beteende.
Jag tycker ni skall ifrågasätta styrelsens beteende i frågan. Kanske kalla till extra stämma p g a. detta. Det är en hel de som måste klargörs, som jag ser det. Information till övriga medlemmar är legio.
En arbetsgrupp initierad från stämman bör ta tag i frågan. Det är nog ifall en ifrån styrelsen ingår, så medlemmarna får insyn ordentligt. Det är möjligt att skadeverkningarna blir svåra att motverka. Men på detta vis stämmer ni i bäcken inför framtiden och engagerar era medlemmar till att ta tag i sin egen verklighet, vad det gäller deras boende och ekonomi. Kolla §1. i era stadgar så finns alltid grund för att ifrågasätta styrelsen i denna fråga.
Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 15:44
Didos avatar
Avancerad medlem

Standard

Tack för ditt svar Totiki!
Du har helt rätt, ärendet är mycket komplicerat. Eftersom vi är så få medlemmar är det inte många aktiva kvar som är närvarande när man räknar bort styrelsens 5+2 och alla våra äldre!
Just nu är vi bara 2 som inser konsekvenserna av styrelsens agerande.
Jag pratade just med en äldre dam som sovit med mögel i 11 månader. Hon hostar slem, gråter och är väldigt upprörd! Hon har haft besök av Förvaltaren för bygget, en man från ett företag som mäter fukt och en ledamot från styrelsen. När hon kritiserade styrelsen och frågade varför ingen agerat på 11 månader, gick ledamoten...
Det är helt klart att styrelsens beteende måste ifrågasättas!

Nästa vecka kommer den medlem hem, som stämt styrelsen i Tingsrätten, och vi ska försöka sammanfatta den information vi har och gå ut med en kallelse för att samla medlemmarna och förbereda en extra stämma.
Tipset om en arbetsgrupp är bra för att alla ska få insyn i det som pågår.
Det har varit svårt att få de äldre att förstå vad det innebär att det köpt sin bostad. Flera hade tex ingen aning om att vi alla delar på föreningens lån.

När det gäller skadeverkningarna och de ökade kostnaderna som redan tickat igång, vet jag inte vad vi ska göra? Just nu vet jag inte heller vem eller vilka i styrelsen som ev. kan tänkas vara mottagliga för att träffa oss, svara på frågor och försöka reda upp den här härvan. Det har blivit prestige och alla ledamöter tycks gå på ordförandens linje. Hon beter sig som hon äger huset och alla har glömt att de arbetar på uppdrag av medlemmarna och förfogar över kollektivets pengar! Det är väldigt allvarligt och otrevlig stämning i huset nu - köpet skulle ju bli till allas glädje och bidra till gemensam trygghet...
Jag ska läsa våra stadgar ordentligt!
Gammal 2010-11-16, 16:26
Sandlådans avatar
Sandlådan Sandlådan är inte inloggad
Exa-medlem

Reg.datum: Sep 2010
Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av Dido Visa inlägg
Vi har flera allvarliga oegentligheter i vår förening på grund av en styrelse som är nonchalant och inte insett allvaret i de fel de begått. Det gäller bland annat protester som inte protokollförts, trots att justerare intygat att den juridiska handlingen är korrekt! Styrelsen drivs av en enveten ordförande som drar de andra i ledband, inklusive ombildaren som fortfarande är juridisk rådgivare (ett år gratis efter tillträdet...) och den ekonomiska förvaltaren som på inrådan av ordförande tex flyttat kostnader från januari 2010 till bokslutet 2009 för att, som ordföranden uttryckte det "vara lite smart" och dra fördelar av den utgående momsen. Enligt min erfarenhet är detta ett bokföringsbrott - vi är en oäkta förening som taxerar som ett AB.
Har din förening en extern revisor? Kontakta då revisorn.
Du kan också vända dig med frågor till Skatteverket.

Citat:
I januari drabbades vår fastighet av vattenskador. Tre lägenheter (inkl. vår) fick betydande skador. Styrelsen gjorde ingenting under hela våren och sommaren. Ingen information alls gick ut till medlemmarna. I oktober kallade styrelsen till extrastämma för att medlemmarna skulle rösta om färgen på fönstersnickerierna. Då presenterades också den projektledare/tekniska förvaltare som är ansvarig för hela renoveringen som inkluderar tak-, fasader- och lägenhetsrenoveringarna. Byggnadsställningen restes när regnen startade i oktober. Alla skador som torkat under sommaren, blev våta igen. Arbetet startade nu i november. Men inte med taket som vi trodde, utan med fönstermålningen utvändigt. Detta resulterade i att det snöblandade regnet som kom första veckan i november, läckte in genom yttertaket, vidare ner genom vindsförråd och isolering och förstörde ytterligare ett tak i ett av våra två skadade rum.
Här gäller det att reparationerna genomförs så snart som möjligt för att minimera skadorna och göra huset beboerligt. Styrelsen har sk vårdplikt och måste se till att fastigheten repareras så snart som möjligt

Citat:
Styrelsen svarade inte på någon av alla mina frågor om upphandlingen. Det de skrev var enbart att de "i dagsläget inte kan bedöma eventuell kompensation". De skyller också det 11 månader långa stilleståndet på en projektledare som inte höll vad han lovade! Jag misstänker att styrelsen inte tagit in några offerter utan valt första bästa (en rekommendation av den ekonomiske förvaltaren!) för att de var så sent ute!

Citat:
Hittills har styrelsens val av fastighetsförvaltare för samtliga arbeten fördyrat omkostnaderna för medlemmarna, dels genom ytterligare vattenskador i vårt innertak som är en skada vi känner till. Vad som för övrigt skett och ev. fördyrar arbetet, vet vi inte. De facto att hela arbetet förlagt till vintersäsongen är en fördyrande omständighet i sig. Förvaltaren sa att om det blir för kallt, värmer de ställningen med gasol! Inga kostnader har presenterats. Inte heller budget för samtliga arbeten, kostnader för lokalhyresgästernas inkomstbortfall etc. Just nu töms de två vindsförråden där vattnet läckt in. Isolering och sand ska tas bort för att bjälklaget ska kunna torkas med värmeplattor - som drar enormt mycket el! Något som inte ingick i upphandlingen.
Hur allt gått till och vem som har ansvar för vad är något ni i föreningen får rådda i när arbetet är avslutat tycker jag. Just nu är prio ett att få huset i gott skick igen.
Jag tycker att det är viktigt att ni andra inte riskerar att genom ert agerande på något sätt födyrar eller fördyrar arbetet. Om det visar sig att allt inte gått rätt till när upphandlingen gjordes, att styrelsen saknar mandat och overskridigt sina befogenheter kan det finnas möjligheter att i efterhand kräva styrelsen personligen på de extra kostnaderna

Citat:
Vi har också två hyresrätter i fastigheten som inte fanns upptagna på skadelistan när entreprenaden startade. Nu har det visat det sig att en av dem har vattenskador i sin lägenhet. Hos den andra hyresgästen har ingen besiktning skett ännu, sannolikheten att även den lägenheten är skadad är stor då den ligger högst upp intill vår, vägg i vägg med rummet som fått taket genomvått.
Styrelsen har undvikit bemöta oss i frågan om kostnaderna för ett annat boende under tiden vårt hem är en byggarbetsplats. Vi väntar nu på en arbetsplan med tidsangivelser från förvaltaren. Det var sagt att arbetet ska vara färdigställt till jul, vilket inte kommer att ske.

I två av lägenheterna är skadorna så omfattande att det blivit mögel i väggarna under tiden januari-november, dessa medlemmar har haft svårt att andas men trots detta inte klagat hos styrelsen.
Vad är det för regler som gäller för ersättningsbostäder när man bor i bostadsrätt?
Jag tycker att nu ska överväga att vända er till Miljöförvaltingen.
De kan svara på frågor och hjälpa er med ett åtgärdsföreläggande till föreningen om att föreningen måste åtgärda fukt-och mögelskador.

Under den period som lägenheterna är skadade har ni rätt till nedsättning av avgiften/hyran eftersom det föreligger hinder och men i nyttjanderätten.
Beroende på hur allvarliga problemen är kan ni också vara berättigade till ersättningsboende på föreningens bekostnad.

Citat:
Jäv?
Ordföranden har påstått att det finns skador i hennes lägenhet också men förbjudit entreprenörerna att knacka ner puts och enbart krävt ommålning och omtapetsering, utan att någon fuktmätning har gjorts.
Ordföranden har även gjort en "deal" med byggarbetarna som ska renovera hennes lägenhet i samband med fastighetsarbetet.
Är detta korrekt?
Betalar ordföranden själv arbetena i hennes lägenhet?
Om ordföranden får arbetet gjort mycket billigt med anledning av att entreprenören fick kontraktet kan det vara muta eller bestickning.

Hör efter med Institutet mot Mutor om vad de säger.

Citat:
En av våra lokalhyresgäster hyr ett helt våningsplan. Styrelsen har även sagt ja till att vara byggherre för deras omfattande renovering. Här ska samma förvaltare ansvara för bygget och min fråga är om det kan anses korrekt att en och samma person har ansvar för alla inblandade entrepenörer?
Om ingen offertförfrågan gjorts, är det fritt fram för den personen att sätta priser och styra upphandlingen i sin tur? Och hur påverkar det föreningens ekonomi?
Ska föreningen står för kostnaderna för renoveringen av hyreslokalen?

Citat:
Vi har många äldre i vår lilla förening och de flesta vill inte "bråka" och tycker att vi ska vara "glada" för att vi äntligen fick köpa vårt hus...

Jag tar tacksamt emot råd, synpunkter och förslag från er som har mer erfarenhet. Även rekommendation till en god jurist som vi kan anlita för att rädda det som räddas kan?
Jo visst, jag har förståelse för att ni inte vill bråka. Konflikter är aldrig roliga.
Men har ni egentligen något alternativ?
Det verkar på din beskrivning som att det är stora summor på spel för en lite förening och det betyder att ni väldigt snart kan hamna i ett läge då ekonomin är raserad och avgifterna måste höjas kraftigt.
Om ni inte tycker att den utvecklingen är acceptabel måste ni tyvärr agera nu!
Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 16:30
Sandlådans avatar
Exa-medlem

Standard

Citat:
Jag pratade just med en äldre dam som sovit med mögel i 11 månader. Hon hostar slem, gråter och är väldigt upprörd! Hon har haft besök av Förvaltaren för bygget, en man från ett företag som mäter fukt och en ledamot från styrelsen. När hon kritiserade styrelsen och frågade varför ingen agerat på 11 månader, gick ledamoten...
Jag tycker att du omgående ska tala med din granne och säga åt henne att omgående kontakta Miljöförvaltningen!
Om det är så att den gamla damen inte förmår eller orkar ringa själv tycker jag att du själv ska rycka in.
Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 21:18
Didos avatar
Avancerad medlem

Standard

Tack Sandlådan, jag ska följa upp alla dina tips och råd och återkommer här med hur det här eländet utvecklas!
Gammal 2010-11-17, 12:02
Admins avatar
Admin Admin är inte inloggad
Systemadministratör

Reg.datum: Feb 2008
OBS! OBS! OBS! Mögel och styrelse som inte tar tag i problemen

Jag kan bara instämma i vad tidigare skribenter har svarat här.
Detta är ett allvarligt läge och det är viktigt att följa Sandlådans tips att omedelbart involvera miljöförvaltningen.

Citat:
På stämma måste styrelsen svara på alla frågor om upphandling, från vilka offerter begärts in, vilka svar som kom in och varför valet slutligen föll på den som styrelsen valde för arbetet.
Gäller att få ihop 10% av medlemmarna så ni kan begära en extrastämma.
Det går inte att bara skylla från sig på en projektledare. Styrelsen är huvudansvarig.
För den trötta samhällskroppen vore kanske bästa boten ifall tankarna i toppen kom från roten.
Makten ska utgå från folket enligt grundlagen, men hur fungerar det i en brf?
Är HSB till för medlemmarna eller är medlemmarna till för HSB? - Avveckla HSB-ledamoten !!! - Engagera dig i din investering i ditt boende idag, i morgon kan det vara för sent!
Varje HSB-medlem har motionsrätt till HSB:s stämmor. Utnyttja dina rättigheter och skriv motioner till HSB (exempel).
Med retorik och härskartekniker undviker HSB att svara på frågor! - Fler Whistleblowers efterlyses!
6:13, 7:16 LEF (generalklausuler): Föreningsstämman, styrelsen eller ställföreträdare för föreningen (t.ex. mötesordförande) får inte ta beslut/företa en åtgärd som är ägnad att bereda en otillbörlig fördel åt en medlem eller någon annan till nackdel för föreningen eller annan medlem.
13 kap 1§ LEF: Om en styrelseledamot uppsåtligen eller av oaktsamhet skadar föreningen då han fullgör sitt uppdrag, skall han ersätta skadan. Detsamma gäller när skadan tillfogas en föreningsmedlem eller någon annan genom överträdelse av denna lag eller tillämplig årsredovisningslag eller genom överträdelse av stadgarna.
Kärnproblemen: 1. Protokoll (ska vara offentliga), 2. Stadgar 3. Revisorer, 4. Valberedning - Vi ska inte ha roller och regler som inte kan kontrolleras!
VEM SOM FÅR VARA OMBUD/BITRÄDE PÅ STÄMMA SKA INTE VARA BEGRÄNSAD!
UNDERHÅLLSPLANER I BRF & BUDGET MÅSTE OVILLKORLIGEN VARA OFFENTLIGA FÖR ALLA MEDLEMMAR & KÖPARE
Svara med citat
Gammal 2010-11-17, 12:23
Sandlådans avatar
Exa-medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av Admin;24706[COLOR=darkred
På stämma måste styrelsen svara på alla frågor om upphandling, från vilka offerter begärts in, vilka svar som kom in och varför valet slutligen föll på den som styrelsen valde för arbetet. [/color]
Gäller att få ihop 10% av medlemmarna så ni kan begära en extrastämma.
Det går inte att bara skylla från sig på en projektledare. Styrelsen är huvudansvarig.
Jag håller helt med här.
Men styrelsen har en möjlighet att "slingra sig" ur frågor på extrastämman genom att hävisa till LEF 7 kap:s bestämmelser om föreningssstämmor och vägra lämna ut upplysningar pga att det skulle skada föreningen.
Styrelsen kan då lämna upplysningarna till föreningens revisor som kan intyga att allt gått rätt till och medlemmarna får fortfarande inget veta.

En nyckelperson här är alltså revisorn. Har föreningen en extern revisor?

I praktiken kan externa revisorer vara blahablaha och inte göra ett vitten men det är värt ett försök att engagera denne i frågan redan på ett tidigt stadium.
Svara med citat
Gammal 2010-11-17, 12:44
Admins avatar
Admin Admin är inte inloggad
Systemadministratör

Reg.datum: Feb 2008
OBS! OBS! OBS! Information som kan skada föreningen... och revisorer?

Det är sant, styrelsen skulle rent teoretiskt kunna hänvisa till paragrafen om att informationen skulle skada föreningen. Men då måste styrelsen vara väldigt modig, för jag kan garantera att ingen domstol i landet skulle gå på styrelsens linje i detta fall.

Dock! Risken finns att styrelsen inte bryr sig om detta, och då är det alltid en fördel att göra som Sandlådan säger och innan stämman kontakta såväl externa som interna revisorer.
De kan vara fega (som Ernst & Young och som Dido läst vad jag skrivit om; Revisor skyddar styrelse från insyn - konkret exempel) och hänvisa till en tystnadsplikt som inte ens finns på papperet (se länken här), men denna kontakt är ändå alltid bra att ha i bagaget, även om man inte får svar.

Det är trist att man i 99,9% av fallen glömmer bort revisorerna när fel begåtts.
För den trötta samhällskroppen vore kanske bästa boten ifall tankarna i toppen kom från roten.
Makten ska utgå från folket enligt grundlagen, men hur fungerar det i en brf?
Är HSB till för medlemmarna eller är medlemmarna till för HSB? - Avveckla HSB-ledamoten !!! - Engagera dig i din investering i ditt boende idag, i morgon kan det vara för sent!
Varje HSB-medlem har motionsrätt till HSB:s stämmor. Utnyttja dina rättigheter och skriv motioner till HSB (exempel).
Med retorik och härskartekniker undviker HSB att svara på frågor! - Fler Whistleblowers efterlyses!
6:13, 7:16 LEF (generalklausuler): Föreningsstämman, styrelsen eller ställföreträdare för föreningen (t.ex. mötesordförande) får inte ta beslut/företa en åtgärd som är ägnad att bereda en otillbörlig fördel åt en medlem eller någon annan till nackdel för föreningen eller annan medlem.
13 kap 1§ LEF: Om en styrelseledamot uppsåtligen eller av oaktsamhet skadar föreningen då han fullgör sitt uppdrag, skall han ersätta skadan. Detsamma gäller när skadan tillfogas en föreningsmedlem eller någon annan genom överträdelse av denna lag eller tillämplig årsredovisningslag eller genom överträdelse av stadgarna.
Kärnproblemen: 1. Protokoll (ska vara offentliga), 2. Stadgar 3. Revisorer, 4. Valberedning - Vi ska inte ha roller och regler som inte kan kontrolleras!
VEM SOM FÅR VARA OMBUD/BITRÄDE PÅ STÄMMA SKA INTE VARA BEGRÄNSAD!
UNDERHÅLLSPLANER I BRF & BUDGET MÅSTE OVILLKORLIGEN VARA OFFENTLIGA FÖR ALLA MEDLEMMAR & KÖPARE
Svara med citat
Gammal 2010-11-18, 11:13
Didos avatar
Avancerad medlem

Standard

Tack för era svar och synpunkter, det är mycket värdefullt för oss i det här läget. Vi ska kolla upp revisorerna!

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Ny styrelse - Konstituerande styrelsemöte malarne Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 3 2010-06-24 13:10
Maktmissbruk av styrelse & lön till styrelse - Senior brf Robarb Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 11 2010-06-08 21:11
Arrogant och nonchalant ordförande i brf Miss Anka Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 2 2010-05-03 22:51
Styrelseledamot i valberedningen Loellan Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma 3 2009-10-28 02:52
Val av styrelse Micke67 Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma 6 2009-06-16 08:36

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:23.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2020.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare