|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Bostadsorganisationerna HSB, Riksbyggen, SBC - Fullmäktige HSB-ledamoten, HSB:s strategi/prioritering, fördelar/nackdelar med att vara med i HSB/Riksbyggen/SBC, utträde, bostadspolitik, kooperativt tänkande, tillvarata/främja medlemmarnas ekonomiska intresse, certifiering, medlemsavgift, etc. Vikten av att påverka bostadsorganisationen! ![]() |
Nyheter Mer nyheter Webbradio |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() Jag skrev för en timme sedan följande inlägg på annan tråd.
Ni som kan HSB:s hisroria kanske också funderar på varför det ser ut som det gör i styrelserna i HSB regionerna. Man har kvinnovoterat, men hur många invandrare sitter i HSB styrelser? Sedan kommer åldern in också som jag tror påverkar att inga invandrare är intresserade att vara med. Sist men inte minst valberedningarna har jag studerat lite. Alltså de som skall se till att HSB är representerat av olika människor. Behöver jag säga vad jag kommit fram till avseende valberedningarna arbete? För att visa att man kan lita på Stephan gjorde jag en snabb sammanställning från ALLA BOLAG avseende styrningen i hsb regioner. Jag tog de 5 första regionerna som kom upp. Statistiken visar "kommentarer överflödiga"? Östergötland STYRELSE Petersson, Sten-Åke 64 Bengtsson, Lars Olov 57 Boman, Mats Erik Jonas 63 Fornlund, Lars Erik Fredrik 51 Gillberg, Per Håkan 47 Gustafsson, Leif Arvid 63 Johansson, Jan 63 Matalalampi, Timo 46 Nårdal, Ivar 60 Persson, Ingrid 65 Svensson, Marita 68 Snitt 58,8år HSB Göteborg ek för. STYRELSE Andersson, Dick 41 Andersson, Erik 65 Bastiancich, Roberto 42 Brandin, Clas-Göran 62 Carlberg, Lena 46 Elverdam, Jan 54 Garherr, Marina 50 Jagefeldt, Dan 56 Johansson, Per 44 Johansson, Sune 69 Westring, Jim 56 Snitt 53,2år Mälardalen STYRELSE Andersson, Arne 55 Cedergren, Margareta 63 Dragowski, Ulf 62 Hellström, Mats 42 Ringqvist, Leif 53 Teodorsson, Stig 69 Yngström, Leif 65 Åkesson, Mari 51 Snitt år 57,5 år Stockholm STYRELSE Almgren, Hans 70 Bornestrand, Leif 67 Leif Roland 64 Lars-Åke 54 Henström, Nils 45 Johansson, Bernt 43 Johansson, Signe 66 Larsson, Lars 66 Larsson, Sylvia 61 Linder, Anders 53 Lönegård, Birgitta 53 Modin, Anita 71 Warnehed, Britt 60 Hållander, Mats 54 Rydberg, Monica 62 Snitt år 54,8 år Gävleborg STYRELSE Almquist, Sven 68 Andersson, Sven 68 Hedman, Sven-Erik, 58 Jenssen, Inger 59 Kazmierczak, Michael 41 Larsson, Björn 58 Larsson, Hans-Eric 65 Olsén, Ossian 67 Sandberg, Aina 62 Åberg, Erik 49 Åslin, Alf Erling 60 snitt 55,5 år |
![]() |
Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Styrelse sammansättning i brf | SydBeata | Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer | 20 | 2009-04-08 11:00 |