|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF Tolkningar av lagar och stadgar, Likabehandlingsprincipen, Lagen om ekonomiska föreningar (LEF), Bostadsrättslagen (BrL), vårdplikt, lydnadsplikt, lojalitetsplikt, informationsplikt, jäv (styrelse/stämma, för revisorer, HSB-representant, ledamöter, mötesordförande, m.fl.), trivselföreskrifter. ![]() ![]() |
Fler nyheter Mer nyheter Webbradio |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() Hej,
Jag undrar om någon kan tipsa om en bra advokat/ jurist? Blev uppsagd och föreningen har stämt mig via HSB jurist. Grunden är löjlig och i verkligheten saknas det grund. Dessutom handlar det om särbehandling och mobbing! Jag anlitade ombud i ärendet fram till nyligen då jag upptäckte att de jobbar mer för sig själva än för mig - notan blev otroligt hög och det som var avgörande kom inte fram, har jag förstått sent om sido. Om någon kan tipsa om ett bra ombud är jag tacksam! |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Har du fått "rättelsebrev" innan uppsägningsbeskedet? |
|
|||
|
|||
![]() Hej,
Ja det har jag, men där framgick inte vad saken gällde. |
|
|||
|
|||
![]() Om formkraven för uppsägningen inte är korrekt så ska det inte finnas något för styrelsen att gå vidare med. Föreningen står för rättegångskostnaderna vid förlust, enskilda styrelsemedlemmar sitter lugnt med orörda bankkonton. Det är orättvist!
|
|
|||
|
|||
![]() Styrelsen har uppdrag att företräda föreningen, inte sig själva. Kan inte fungera på annat sätt.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]() Uppdraget fungerar inte alltid som det ska. Tror det fina ordet jag söker är 'maktmissbruk'.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Vad handlar styrelsens grund om? |
|
|||
|
|||
![]() Grunden på pappret är: att styrelsen påstår att jag vägrat tillträde för sk ovk.(jo, jag skrev rätt)
Grunden i verkligheten är:att fel människor har för mycket makt. De har gått vidare både till kronofogden ang. särskild handräckning och stämningsman/spikning gällande uppsägningen. Föreningen har stämt mig! |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Uppsägning/förverkande | Mumien | Bostadsrättsforum | 92 | 2017-03-19 23:38 |
Förverkande av bostadsrätt | Admin | Faktabanken | 0 | 2009-03-24 01:17 |
Förverkande, Uppsägning bostadsrätt | Admin | Faktabanken | 0 | 2009-03-24 01:15 |
Förverkande, Tvångsförsäljning bostadsrätt | Admin | Faktabanken | 0 | 2009-03-24 01:14 |