|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer Konstituering, ordförande, sekreterare, studieorganisatör, ledamöter, suppleant, reservationer, styrelsemöten, maktmissbruk, vicevärd & vaktmästare, anställda ![]() |
Fler nyheter Mer nyheter Webbradio |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() Hej.
Jag anser att vår förening borde ha fler som beslutar. idag sitter det 4 ordinarie och 4 suppleanter. Jag undrar om ni kan hjälpa mig hur jag skall lägga fram förslaget om att ta bort alla Suppleanter och göra om de till ordinadie ledamöter. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sen får stämman välja ledamöter och suppleanter enligt hur stadgarna ser ut efter förslaget har behandlats. Kolla gärna lite på förhand om du får stöd för ditt förslag från styrelsen och andra boende. Valberedningen bör få reda på i god tid att det finns ett förslag om ändríng av antal ordinarie så att nomineringsarbetet kan flyta på. Eventuelllt kan det krävas fler än en stämma för att ändra stadgarna så det kanske tar lite tid. |
![]() |
Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Brf Rektangeln - Vad får en styrelse göra? | stephan | Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer | 17 | 2013-10-18 11:06 |
Arvode till styrelse och suppleanter | Mr Magoo | Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer | 3 | 2010-11-09 06:29 |
Styrelsearvode till suppleanter i brf | Jonte_1953 | Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer | 1 | 2009-04-23 17:58 |
Besvärlig styrelse i brf - Vad kan man göra? | bostadsrättsinnehavare | Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer | 6 | 2009-02-14 15:31 |
Vad får en styrelse göra? | Admin | Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer | 3 | 2008-05-09 10:38 |