Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF
Tolkningar av lagar och stadgar, Likabehandlingsprincipen, Lagen om ekonomiska föreningar (LEF), Bostadsrättslagen (BrL), vårdplikt, lydnadsplikt, lojalitetsplikt, informationsplikt, jäv (styrelse/stämma, för revisorer, HSB-representant, ledamöter, mötesordförande, m.fl.), trivselföreskrifter. Faktabanken innehåller många viktiga tips! Faktabanken RSS-feed för juridikforumet som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!

Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-08-16, 12:14
Garnata Garnata är inte inloggad
Avancerad medlem

Reg.datum: Dec 2009
Skicka ett meddelande via Skype™ till Garnata
Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av Korsdraget Visa inlägg
Jag håller med dig.
Ta kontakt med Skatteverket, du har reg. nr, alt. en anmälan hos polisen.
Kom ihåg att bostadsrättsägare är SAKÄGARE. Din sak är i andras händer.
Förstår inte riktig hur jag ska engagera Skatteverket i frågan. Vilka svar kan de ge mig? Hittills var det verkligen lite.
Eller var det att jag behöver mera från Skatteverket än att få svar bara om firmatecknare...
Känner sig lite vilsen...
Svara med citat
Gammal 2020-08-16, 12:26
Garnata Garnata är inte inloggad
Avancerad medlem

Reg.datum: Dec 2009
Skicka ett meddelande via Skype™ till Garnata
Standard

Efter direkt förfrågan fick jag Stadgar och uteblivna Årsredovisningar från ev. kaparen.
Klandrat av ordförande Köpeavtal... Hen sträckte över avgiftsumman och skrev över en annan med ca 10% pålägg.
!!! Vare det inte olagligt? Och vad får jag göra med detta?

Ingen Medlemsförteckning och ingen Medlemsregister. Var brukar registreras medlemslistan?

Ingen skriftlig medlemsansökan med min underskrift heller... Dvs. jag hade aldrig fått skriva under ansökan ens! Finns det en speciell blankett för det?

Svara med citat
Gammal 2020-08-16, 13:03
Korsdraget Korsdraget är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Feb 2009
Standard

Nej jag inser det. Du vet inte vad du köpt och vad du har sålt.
Du betalade kanske inte skatt på dessa sakbyten? "En sak något du kan ta på", köpa, byta sälja. I Sverige är det skatt tom på plastpåsar. Om påsen vore en fiktion då skulle genast skattemyndigheten slå larm till polisen. Bedrägeri skulle de påstå.!!!
Den som flyttar måste uppge adress mm. Det är upp till bostadsrättsägarna att inse det.
F ö skulle jag ha lämnat polisanmälan efter din första fråga, alla är osynliga ju.
Du ska givetvis fråga skattemyndigheten om vad de har i sina register ang föreningensn, adress och ansvarig ägare. hälsningar Skratta och Gråta.
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Har vi verkligen de politiker vi förtjänar? Garfunkel Bostadsrättsforum 1 2017-05-25 22:11
Läckage - märklig installation av tvättmaskin tractors Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar 11 2012-08-30 16:46
Evakueringsboende vid stambyte i brf - Märklig stämma utan nej-alt. - Hyresnämnden masu Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar 6 2009-08-17 18:53

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:49.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2020.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare