|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF Tolkningar av lagar och stadgar, Likabehandlingsprincipen, Lagen om ekonomiska föreningar (LEF), Bostadsrättslagen (BrL), vårdplikt, lydnadsplikt, lojalitetsplikt, informationsplikt, jäv (styrelse/stämma, för revisorer, HSB-representant, ledamöter, mötesordförande, m.fl.), trivselföreskrifter. ![]() ![]() |
Fler nyheter Mer nyheter Webbradio |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() Har köpt och flyttat in en nyproducerad lägenhet på markplan. Till lägenheten hör en altan och en gräsplätt till höger om altanen.
När de byggde blev det lite tight med plats så de har nu satt upp väggar till höger och vänster på altan samt ett tunnare staket framtill. Tanken var från början att det skulle vara öppet framåt med lite gräs så att man på så sätt kunde ta sig till gräsplätten. Nu kommer det komma en häck där istället. Jag tänkte att då tar jag och öppnar upp högra väggen istället så att man får tillgång till plätten, men jag han knappt börja innan en från styrelsen kom och sade att jag inte fick göra så utan alla måste ha likadant. Men i upplåtelseavtalet står det: Till bostadsrätten upplåts även ett markområde enligt bofaktablad (2014-08-21) bilaga 1 till förhandsavtalet. På bilagan till bofaktabladet ser det ut såhär http://www.ladda-upp.se/bilder/xwycgkhmvdetat/ Man kommer ut till altanen från vardagsrummet. Borde jag eller borde jag inte få öppna upp själv? Ska jag behöva vänta på att styrelsen ska fixa det här tror jag inte det kommer ske till den här sommaren... |
|
|||
|
|||
![]() Är tomtplätten upplåten som du säger så äger du själv rätt att ändra hur den ser ut, så länge du inte försämrar för omkringboende.
|
![]() |
Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Tvist angående spaljé på altan i brf | UlfLarsson | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 11 | 2014-05-09 13:20 |
Byggt altan på mark i min BRF, nu jävlas de med mig | rättshaveristen | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 3 | 2013-07-01 15:48 |
Uteplats/altan i brf | Janne_84 | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 4 | 2009-07-20 20:41 |
Avgift för altan på vind i brf | W78 | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 3 | 2009-05-22 12:58 |