Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > El, Uppvärmning/inneklimat, V&V, Vatten - Bredband, telefon, TV
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

El, Uppvärmning/inneklimat, V&V, Vatten - Bredband, telefon, TV
Energiförbrukning, elleverantör, elpris, elektricitet, gas, värme och ventilation, fjärrvärme, värmekostnader, värmeproblem, vattenförbrukning, bredbandsleverantörer, IT & föreningens hemsida, avfall/sopor/sopsortering, energi & miljö, o.dyl. RSS-feed för detta forum om uppvärmning, el, bredband, etc som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!

Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-09-12, 19:24
InteIStyrelsen InteIStyrelsen är inte inloggad
Avancerad medlem

Reg.datum: Dec 2015
Standard Laddstation för elbil ?

Jag undrar, en tesla supercharger har 135kw.
Har en av eras föreningar redan laddstation ?
Finns extra abonnemang till elleverantör ?
Det kann inte vara at detta gå genom vanligt föreningens el eftersom en hypotetiskt snabbladdstation höjs föreningens anslutningseffektavgift med 50000kr/år ?
Hur gå detta i verkligthet ?
Vilka kostnader har/hade ni i verklighet?
Min exempel är lite för extremt hoppas jag.

Ämne laddstationer och laddning är stor i framtid, skulle det vara en skillnad om man använder vanligt elstolpe om man har en ,,riktigt elbil" eller bara en laddhybrid ?

Kan man har en medlem som betalar 300kr för laddhybrid med 2kwh och den andra 900 för at hans tesla s har 30gångar mer kapacitet men ladda hela tiden medlemmen är hemma, eller måsta likehetsprincipen alltid vara ,,alla betala detsamma för laddmöjlighet på elstolpe".

Vad tycker ni ?
Svara med citat
Gammal 2017-09-14, 14:51
2aveonaj 2aveonaj är inte inloggad
Avancerad medlem

Reg.datum: Apr 2017
Standard El-bil

Citat:
Ursprungligen skrivet av InteIStyrelsen Visa inlägg
Jag undrar, en tesla supercharger har 135kw.
Har en av eras föreningar redan laddstation ?
Finns extra abonnemang till elleverantör ?
Det kann inte vara at detta gå genom vanligt föreningens el eftersom en hypotetiskt snabbladdstation höjs föreningens anslutningseffektavgift med 50000kr/år ?
Hur gå detta i verkligthet ?
Vilka kostnader har/hade ni i verklighet?
Min exempel är lite för extremt hoppas jag.

Ämne laddstationer och laddning är stor i framtid, skulle det vara en skillnad om man använder vanligt elstolpe om man har en ,,riktigt elbil" eller bara en laddhybrid ?

Kan man har en medlem som betalar 300kr för laddhybrid med 2kwh och den andra 900 för at hans tesla s har 30gångar mer kapacitet men ladda hela tiden medlemmen är hemma, eller måsta likehetsprincipen alltid vara ,,alla betala detsamma för laddmöjlighet på elstolpe".

Vad tycker ni ?
Om det är BR som utför en investering till några parkeringsplatser så måste den investeringens avskrivning ersättas av den som även betalar för P-ytan
därutöver så betalar den kostnad som det kostar att ladda bilen.
Att ha en likhetsprincip som subventionerar parkering och ladd platser skapar ingen rättvisa eller möjlighet för BR att investera för framtiden. :16
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Ladduttag för elbil Gnibbe Bostadsrättsforum 14 2016-04-07 17:58

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:31.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2017.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare