|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Administration, förvaltning - Upphandling & Anbud - Ekonomi Ekonomisk-, drifts- och underhållsförvaltning, underhåll, underhållsplan, budget, planering, driftskostnader, ekonomisk plan, kapitaltillskott, kontering av fakturor, inventarielistor, inre fond, krav på upphandling, upphandling av förvaltning, offerter, entreprenörer, fastighetsskötsel, anlita HSB, tips på bra entreprenörer, varning för dåliga entreprenörer, skattefrågor, skattereduktion, ROT-avdrag, o.dyl. ![]() |
Nyheter Mer nyheter Webbradio |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
#1
|
|||
|
|||
![]() Vi är en pytteförening på 8 lägenheter, jag är ordförande. Vi har tröttnat på HSBs nonchalans, även om vi fullt ut förstår den. Så vid senaste mötet beslutades det att vi skulle säga upp detta avtal och ta över det själva (en person med erfarenhet av att driva egna företag skulle bli 'kassör' och ta uppdraget).
Problemet är ju att jag inte har full koll på vad som krävs. Jag har kollat med både Fortknox och bookia och båda företagen va helt 'jomen det är inga problem', men jag skulle ändå behöva en punktlista. Sie-filen importeras in i dessa program, och sen kopplar man det till ett bankkonto, och så ser man till att autogiro sköter inkommande och utgående pengar till rätt 'konto' i programmet. Sen en gång per år trycker man på en knapp som heter 'bokslut' och skickar in detta till Skatteverket när de efterfrågar detta? Är det allt? Vi är fortfarande medlemmar i HSB, så det ligger ett revisorkrav tills vidare och jag antar att vi fortfarande kan köpa och sälja lägenheter och bara skicka in köpeavtalet för registrering? Jag har tittat igenom en mängd olika offerter och specifikationer på dessa avtal, men det är fyllt med service och tjänster vi aldrig kan nyttja. Vi behöver bara en skjuts i rätt riktning, kan någon bistå med lite visdom? |
Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Att hantera föreningens lån - Hela hemligheten med Brf | Harald | Administration, förvaltning - Upphandling & Anbud - Ekonomi | 96 | 2022-01-20 19:37 |
Hur hantera kassa i skuldfri Brf | calli101 | Administration, förvaltning - Upphandling & Anbud - Ekonomi | 7 | 2016-11-01 14:16 |
Är den externa tekniska förvaltningen värd pengarna? | Silva | Bostadsrättsforum | 5 | 2014-12-19 06:31 |
Spara in på den tekniska förvaltningen? | sjudubbel | Administration, förvaltning - Upphandling & Anbud - Ekonomi | 4 | 2012-11-06 00:13 |