Visa ett inlägg
Gammal 2018-06-09, 19:44
zerro zerro är inte inloggad
Medlem

Reg.datum: Apr 2018
Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av zerro Visa inlägg
Ordförande uppger han fått svar från bostadsrätterna som påstår styrelsen får rösta om sitt eget arvode. Om de nu skulle rösta och blir jäviga vad kan isåfall medlemmarna göra åt detta. Det avser en liten förening där styrelsen är fler än medlemmarna varför en röstning innebär att styrelsemedlemmarna vinner och kan driva igenom arvodet.
Nu har stämman varit ordförande kommer med ett högt belopp jag som medlem kommer med ett rimligt belopp han vill ha omröstning det blir 3 mot 3 för de 3 som är för röstar alltid som ordförande vill ochör ett gäng. Nu röstar även ordförande och det blir 4 för och 3emot , om ordförande som jag tycker är jävig och röstar i egen sak ej röstat skulle det blivit lika och kanske inget beslut.
Kan jag väcka klander för jäv mot ordförande men ej övriga ledamöter hos tingsrätten och få beslutet hävt. Tror ni det går att få framgång och hänvisa till lagen för ekonomiska föreningar. Eller finns det annat råd. Vi har några som ej vill blanda sej i röstning varför det alltid bli 4 mot 3. Det bör påpekas att hela arvodet skall ordförande ha för att de andra i styrelsen ej skall behöva göra annat än gå på styrelsemöte ca 1ggr år
Zerro

Senast redigerad av zerro: 2018-06-09 klockan 19:49. Anledning: Fick ej med allt av misstag
Svara med citat