Visa ett inlägg
Gammal 2009-04-02, 14:10
Einar Einar är inte inloggad
Tera-medlem

Reg.datum: Jan 2009
Standard

Här ytterligare "konversation" med Fregne idag (2 april):

Från: Einar Strömblad [mailto:xxxxx@xxxxx.se]
Skickat: den 2 april 2009 12:12
Till: Christina Fregne
Ämne: Utlämnande av styrelseprotokoll

Hej igen,

Skall din tystnad efter mitt email till dig i fredags (som svar på ditt email om Mallméns kommentarer kring tystnadsplikt)
tolkas som att dina argument är uttömda och att du inte kunnat hitta något lagrum till stöd för det du sa efter Tingsrättsförhandlingen?

Mvh,
Einar Strömblad

Fregnes, något krystade svar:

Från: Christina Fregne [mailto:xxxxxxx@skane.hsb.se]
Skickat: den 2 april 2009 12:42
Till: Einar Strömblad
Ämne: SV: Utlämnande av styrelseprotokoll

Hej !
Vi jurister följer lagparagrafer, förarbeten, rättspraxis samt kommentarer till lagstiftning(tex litteratur). Vad gäller styrelseprotokollens offentlighet sägs både i Anders Mallméns kommentar till föreningslagen samt Håkan Julius, Bob Nilsson-Hjorts och Ingrid Ugglas kommentar till bostadsrättslagen att styrelseprotokollen inte är offentliga. Bättre besked än så kan jag tyvärr inte ge dig.
Mvh
Christina Fregne

På detta har jag svarat:

Hej igen,

Du har alltså inte, trots vad du utlovade, ens kunnat ange lagparagraf, något förarbete till lagen eller rättspraxis till stöd för din uppfattning. Endast några referenser till kommentarer där jag i förra varvet avslöjade dig med att försöka avleda uppmärksamheten till begreppet ”tystnadsplikt” istället för det frågan gällde (och även det var ju fel).

Det du nu anför (påstådda kommentarer i olika böcker) är alltså mycket långt ifrån det du från början utlovade och var så säker på.

Mvh,

Einar Strömblad