Visa ett inlägg
Gammal 2008-09-03, 00:09
Helt knäckt Helt knäckt är inte inloggad
Medlem

Reg.datum: Sep 2008
Fråga Badrumsrenovering pga läckande element - Får betala allt själv!

Följande har hänt; En läcka i elementrör där vatten runnit ut i badrummet. Föreningen för snål för att ta in fastighetsförsäkringen. Får betala rubbet själv. Det som föreningen står för har ej blivit gjordt. Avfuktning endast tre veckor trots stor skada. Inga gjutna väggar.

Har betalat 70.000 kr för ett skitfult badrum. Det nylagda golvet ser fuktigt ut och dessutom är plattorna ojämt lagda. Spricka i toastol osv.

Dessutom har föreningen sågat upp rör i väggen trots att det var helt. Är säker på att de gjorde detta för att säga att jag duschat så vårdslöst att alla rör gått sönder.

De har skrivit in i stadgarna att om fukten kommer tillbaka blir jag vräkt - efter en urkass badrumsrenovering.

Byggbolaget som fått mina pengar har dessutom intygat att jag duschat vårdslöst trots att de lagat läcka i sovrum. Det verkar som de har vissa favoriter som tar ut föreningens pengar (alla får inte ta del av inre reparationsfond).

Ibland undrar jag om bostadsrättsföreningarna gör någonting över huvudtaget.

Det är horribelt att det får gå till såhär i Sverige. Helt knäckt !

Senast redigerad av Admin: 2011-12-02 klockan 18:27. Anledning: Splittat inlägg från annan tråd till separat tråd här
Svara med citat