Visa ett inlägg
Gammal 2012-08-18, 02:05
Silva Silva är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Jan 2012
Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av Berit.S Visa inlägg
Där jag bor finns det bl a 6 hus med 4 st 2or i varje hus.
Jag bor på nb och har en stor uteplats med eget byggt trädäck. Har bott här i 19 år.
För ca 3 år sedan flyttade det in en kille som glasade in och satte på ett plasttak på sin balkong över mig. Om han någon gång fick tillåtelse av styrelsen vet jag inte.
Han satte en hängränna under plasttaket( efter påpekande från mig) men hängrännan har aldrig varit tät utan det rinner och droppar ner på mina möbler när det regnar. Han har försökt att täta flera gånger men det fortsätter med läckaget. Jag har pratat med honom i flera år om det och det väldigt tärande.
I slutet på juni pratade jag till slut med ordförande i föreningen som kom hit (när jag var på Gotland tyvärr) han kom hit ock spolade med en vattenslang upp på taket.
Jag fick ett brev där det stod att han ser inget läckage men det droppar och rinner (är väl samma sak). Dom tätade med något medel igen. Enligt honom går det inte att få det tätt och jag får finna mig i det. Måste jag ha det så? Rännan har flyttat på sig tidigare och jag tror inte det är gjort som det ska helt enkelt. Vad gör jag?
Berit.S
Ring Stadsbyggnadskontoret och kontrollera ifall din grannes inglasning kräver bygganmälan/bygglov. Sedan kontrollerar du om det finns bygganmälan/bygglov. Beroende på vad du får för svar kan du sedan konfrontera grannen och styrelsen. Läs även stadgarna under avsnitt "BOSTADSRÄTTSHAVARENS RÄTTIGHETER OCH SKYLDIGHETER" och se om du kan få stöd där. Det bör stå något liknande "Väsentlig förändring får dock företas endast efter tillstånd av styrelsen och under förutsättning att den inte medför men for föreningen eller annan medlem."

Senast redigerad av Silva: 2012-08-18 klockan 12:41.
Svara med citat