Ämne: Om motioner
Visa ett inlägg
Gammal 2014-04-18, 14:50
Mumien Mumien är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Jan 2012
Standard "Styrelsebeslut"

Nedanstående text ligger inbäddad i meddelande om kallelse till Årsstämman.

"Viktigt att du deltar och bidrar till att vi fattar, det du tycker, ”rätt beslut” för oss som bor på ____. Det är den som kommer som kan påverka!

Styrelsen"

Vet ej än så länge vilka som lämnat in motioner förutom mig. Texten kunde kanske vara godtagbar om det gällde någon annan förening. Men, i den brf där jag sägs vara medlem, är det ju styrelsen som annars beslutar och iscensätter olika "projekt" utan stämmobeslut och t o m utan boendes vetskap överhuvudtaget?

Förutsätter att det i sedvanlig ordning är styrelsens anhängare som kommer att delta på kommande Årsstämma¹. Då kan vi gissa att mina motioner kommer att bli nedröstade med sjuh-s dunder o brak.

Har bland annat tagit upp i motionerna att styrelsen på eget bevåg installerat "gratis köksfläktar" till flera medlemmar. En sittuteplats har rivits till förmån för en boulebana som ingen använder. Någon slags markanordning har anlagts strax utanför min lägenhet . . .

Styrelsens påhitt gör att någon måste göra något för att försöka sätta stopp på vanvettet som dessutom kostar brf:en en massa pengar. En swimmingpool kanske kommer att anläggas eller badtunnor placeras lite här och där på området. Kanske en golfbana med 18 hål kommer att anläggas på innergården och ett pariserhjul på taket etc?

Gemensamt för "åtgärderna" som redan är utförda, är att de är anmälda till Hyresnämnden. Hyresnämnden har inte kunna medla eftersom motparten vägrat infinna sig till mötessammanträde. Ärendena har tvingats återkallats därför. Motionerna ligger även till grund för att inte bevilja ansvarsfrihet för styrelsen för det gångna året från min sida.

Eftersom man kan förutse utfallet av omröstning för återställande skulle jag i så fall egentligen vilja dra ärendena till klander?

Det här blir inte lätt . . .

¹ Undantaget en Mumie
Svara med citat