Visa ett inlägg
Gammal 2009-04-01, 17:10
Einar Einar är inte inloggad
Tera-medlem

Reg.datum: Jan 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av BigM Visa inlägg
Ni som är öppna med protokoll, har ni någon typ av A och B protokoll där ena är för internt bruk och den andra offentlig?/BigM
Det är inte konstigare än vad åtminstone Socialnämnden i Kristianstads kommun gör (se här).

Man för huvudprotokollet. Allt som är "hemligt" förs i bilagor. I huvudprotokollet refererar man till bilagorna. Därmed löser man enkelt allt som är för känsligt för att torgföras allmänt.

Om detta går att lösa i Socialtjänst-sammanhang så borde det väl rimligtvis gå att lösa i ett BRF-sammanhang!!!???

I värsta fall finns det ju svarta spritpennor att använda om någon begär ut protokollet. Styrelsen får väl då göra en "sekretessgranskning" och stryka över det som inte skall komma ut. Sedan får de väl förklara vilken art av känslig information det handlar om när medlemmen ser överstrykningarna.

Det värsta nu är att man använder den påstådda sekretessen (i min förening åtminstone) för att dölja de fel man begått/begår medvetna om att revisorerna inte gör någonting. Men jag är inte "färdig" med detta i vår förening ännu. Jag är faktiskt en delägare i föreningen ... skulle jag då inte ha rätt att få reda på vad som förekommer i styrelsen (med angivna känsliga undantag)???